Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z lipiec, 2014

Chutney śliwkowy zwany czatnaj’em tł. /chuney NAJ/

Składniki: 250g śliwek suszonych bez pestek3-4 śliwki świeże1 cebulaziarna słonecznika -garśćocet balsamicznytamariświeżo zmielony pieprz


Przygotowanie: Śliwki suszone zalewamy ciepłą wodą, odstawiamy na kilkanaście minut aby zmiękły. Cebulkę siekamy i podsmażamy. Ziarna słonecznika prażymy. Miksujemy za pomocą blendera wydrylowane śliwki, odsączone z wody śliwki suszone, podsmażoną cebulkę z dodatkiem około łyczki stołowej octu balsamicznego i opcjonalnie sosu tamari. Prażone ziarna słonecznika dodajemy na końcu, mieszamy łyżką. Chutney ma konsystencje gęstego sosu, może być stosowany do różnego rodzaju dań, również mięsnych. Możemy również stosować go jako smarowidło do kanapek lub dodatek do potraw.


Letnica czyli letnia zupa z pomidorów i arbuza zwana popularnie chłodnikiem

Składniki na 1 litr letnicy: pomidory 2 duże malinówkiplaster arbuza½ małej cebulikilka liści świeżej bazyliikilka liści świeżej miętyoliwapieprz, sólDodatki:papryka żółta i zielonaser bałkański lub feta









Przygotowanie: Malinówki obieramy ze skóry (sposób na szybkie usunięcie skórki z pomidora: należy włożyć pomidory do miseczki z wrzątkiem, po kilku minutach skórka delikatnie odchodzi od warzywa), kroimy w cząstki. Arbuz drylujemy z pestek oraz kroimy w cząstki. Cebulkę smażymy na maśle. Miksujemy/blendujemy  na jednolita masę pomidory, arbuza, cebulkę bazylię, miętę i odrobinę oliwy. Doprawiamy pieprzem i odrobiną soli. Przed podaniem na dno miseczek wrzucamy pokrojoną zieloną i żółtą paprykę, wlewamy Letnice… wierzch posypujemy pokruszonym serem.


Orzeźwiająca i pysznościowa Letnica… idealność na letnie wakacyjne popołudnia!


Quinoa z awokado czyli idealność na letni piknik!

Składniki na 2 osoby: 300g - quinoa czyli kosma ryżowa2 dojrzałe awokado2 pomidory malinówkikolendra świeża (opcjonalnie bazylia)mięta świeżaząbek czosnkusok z cytrynypieprz i sól

Przygotowanie: Kosmę ryżową gotujemy na sypko. Odstawiamy do ostygnięcia. Awokadu drylujemy, ucieramy/miksujemy na gładką masę z czosnkiem,  liśćmi świeżej mięty i kolendry (można zastąpić bazylią). Doprawiamy sokiem z cytryny, solą i świeżo mielonym pieprzem. Pomidory kroimy w cząstki. Mieszamy krem awokado z pomidorami i kosmą ryżową.


Chłodne danie idealne na letni piknik!

Przystawka na lato z arbuza i sera!

Składniki: arbuzser bałkańskiliście bazyliiliście miętyoliwa z oliwek lub sos balsamicznypieprz


Przygotowanie:
Za pomocą szklanki wykrawamy 2 plastry arbuza oraz plaster sera. Układamy kolejno przekładając liśćmi świeżych ziół. Posypujemy pieprzem. Można podawać polane sosem balsamicznym (mieszamy w proporcji 2/1 ocet balsamiczny z miodem, kilka kropel tamari) lub można polać oliwą z oliwek.