Wegański Burger! po amerykańsku, a co :)





Składniki na 3 kotlety:

  • ok 250 g ugotowanej czerwonej fasoli
  • 1 średnia cebula
  • 2 garście słonecznika 
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • garść natki pietruszki lub koperku
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie - kotlety:
Czerwoną fasole namaczamy na noc lub kilka godzin przed ugotowaniem. Gotujemy do miękkości, odcedzamy i odstawiamy do ostygnięcia. Ewentualnie można użyć fasoli z puszki. Fasole oraz płatki wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę. W międzyczasie podprażamy słonecznik na suchej patelni. Cebulę siekamy i smażymy na oleju do czasu aż się zarumieni. Pietruszkę lub koperek lub to i to :) siekamy. Wszystkie składniki mieszamy łyżką i odstawiamy na chwilę do lodówki by masa stężała, jeśli jest byt krucha można dodać łyżkę ciepłej wody, płatki wówczas spęcznieją i bardzie zwiążą masę na kotlety.


Składniki i przygotowanie, sos musztardowy:

  • 2 łyżki musztardy francuskiej
  • ocet balsamiczny
  • oliwa z oliwek
  • łyżka syropu z daktyli
  • odrobina soku z cytryny

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę. Sos jest gęsty, jeśli chcemy zmienić jego konsystencje należny dodać więcej oliwy lub odrobinę wody. Można również wlać wszystkie składniki do małego słoiczka, dobrze zakręcić i bardzo mocno wstrząsnąć. 







Składniki i Przygotowanie Burger Wegański:

  • bułka grahamka 
  • rukola
  • kotlet z czerwonej fasoli
  • marchew
  • ogórek
  • rzodkiewka
  • sos musztardowy

Bułkę kroimy wzdłuż, kolejno układamy zasugerowane przeze mnie w/w warzywa lub dodajemy takie warzywa jakie lubimy :) między nie kotlet! smarujemy sosem i na koniec przebujamy patyczkiem do szaszłyków. Życzę smacznej i wolnej konsumpcji!




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty